27 Temmuz 2012 Cuma

Hayallerinin peşinde~


Çocukluğumdan beri hayallerim vardı. Halen de var...
Bir çok insan bu hayallerimin adı üzerinde hayaller olduğunu ve hiçbir zaman gerçekleştiremeyeceğimi söylediler.
Hayatımda yaşadığım bir çok boşluklar oldu ama yinede hayallerimden vazgeçmedim, hayallerimi ideallerime çevirdim. Hırslandım ve tüm dilediğim her şeyi yapmak için çok çaba sarfettim.

Lisede sayısal okuyamazsın sana ağır gelir dediler inadına ama isteyerek o bölümü seçtim çalışıp çabaladım geçtim. Liseden sonra sen üniversite kazanamazsın dediler, öss sınavlarına girmedim ama hayallerim vardı kızıp 5-6 yıl sonra sınava girdim ve Sakarya Üniversitesini kazandım ve okulumu yüksek notlar alarak bitirdim.
Şimdi Türkiye dışına çıkıyorum ve hayallerini kurduğum ülkelere okumaya gidiyorum. 
"Ne işin var, yapamazsın" diyorlar. Herkes halt etmiş. Herkes yapar ben yapamam, değil mi? :D
Çok gülüyorum bu laflara. "Aferin, ideallerin peşinde gidiyorsun" denileceğine "Yapamazsın, başaramazsın" deniliyor.
Yani neden hep yapamazsın deniliyor. Kurbağa hikayesindeki gibi kulaklarımı bu kişilere kapatıyor ve yoluma bakıyorum.

Şu da bir gerçek benim hayallerim şuanda ideallerimse ve başarıyorsam hepsi ailemin desteği sayesindedir. Maddiyatı geçiyorum manevi olarak bana o kadar çok destek veriyorlarki Allah'ım herkese böyle bir aile nasip etsin. 
Bazen sanırım yapamayacağım diye pes etmek üzere oluyorken, onların "Hayır, sen yaparsın biz sana inanıyoruz" sözleri benim cesaretimi arttıyor ve neredeyse yapamayacağım hiçbir şeyin olamayacağına inanmaya başladım.

Bu arada yukarıda bahsettiğim kurbağa hikayesi:
                Kurbağalar bir gün yarışma düzenlemiş. Hedef; çok yüksek bir kulenin tepesine çıkmakmış. Bir sürü kurbağa da arkadaşlarını seyretmek için toplanmış ve yarış başlamış.Gerçekte seyirciler arasında hiç biri yarışmacıların kulenin tepesine çıkabileceğine inanmıyormuş.

                Sadece şu sesler duyulabiliyormuş: ''Zavallılar! hiç bir zaman başaramayacaklar!'' Yarışmaya başlayan kurbağalar kulenin tepesine  ulaşamayınca teker teker yarışı bırakmaya başlamışlar. İçlerinden sadece bir tanesi inatla ve yılmadan kuleye tırmanmaya çalışıyormuş. Seyirciler bağırmaya devam ediyorlarmış:''Zavallılar! hiç bir zaman başaramayacaklar!''

                Sonunda bir tanesi hariç, hepsinin ümitleri kırılmış ve bırakmışlar. Ama kalan son kurbağa büyük bir gayret ile mücadele ederek kulenin tepesine çıkmayı başarmış. Diğerleri hayret içerisinde bu işi nasıl başardığını öğrenmek istemişler. Bir kurbağa ona yaklaşmış ve sormuş;''Bu işi nasıl başardın?'' diye.O anda farkına varmışlar ki; Kuleye çıkan kurbağa sağırmış!

Demem o ki; kimse hayallerinden vazgeçmesin. Hayallerinizi gerçekleştiremeyeceğinizi söyleyen kişilere karşı sağır olun.
Birkez hayallerinize adım atın, kendinize güveniniz gelecek ve adımlarınız daha kararlı ve kuvvetli olacaktır. :)



2 yorum:

  1. Sakaryada okuduğunu bilmiyordum. Bende rize'li olmama ve Rusyadan gelmemize rağmen Sakryada yaşıyorum 5 yıldır.Benimde hayallerim var.Hatta hayatta yapmak istediklerimi yaazdığım bir defterim bile var.Umarım bunları gerçekleştirebilirm. Sana ne kadar çok benzediğimi söylemiştim bu yazıyı okuyunca daha da benzettim.Senin adına çok sevindim ve sana imrendim.Bende bir sürü dil öğrenip kore yi ziyaret etmek istiyorum.Keşke ailem banada seninki kadar destek verseler. Kendine iyi bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah başaracaksın! ^^
      Sakarya'da bir kaç defa Korea Fans'da Sakarya temsilcisi olduğum için buluşmalar düzenledim. Haberin olsaydı bir çok kişiyle tanıştırırdım seni. :)

      Sil