14 Ağustos 2012 Salı

Ne desem, ne yapsam, ne yazsam!

Şu aralar adaptasyon sorunum var. Bir şeye başlarken başka bir şeye dalınca önceki yaptığım işi unutuyorum. Ya da çok çabuk sıkılıyorum.
Kaç zamandır alış verişe çıkmam gerek sürekli erteliyorum. Dişlerim için son kontrole gitmem lazım onuda her gün diş doktoromu arayarak bir sonraki güne erteletiyorum. Sonra staj dosyamı yazmam gerek tam sayfayı açıyorum bir bakmışım film izlemeye başlamışım. Hatta o filmi izlerken sıkılmış başka bir filme geçiş yapmış oluyorum.

Hey dostum, benim sorunum ne?! :D

Sanırım şu aralar epey karmaşık duygusal bir haftamdayım. Çin'e okumaya gideceğim için hem çok mutlu ve heyecanlıyım hem de ilk defa ülkemden ailemden uzun süreli ayrılmak düşündürüyor.

Bir de motive bozucu insanlar denk geliyor şu sıralar hani sinirime sinir katıyor. :D Ama bilmiyorlarki söyledikleri her söz her kelime beni başarmam ve ileriye dönük planlarımı istediğim ve gitmeye arzuladığım yol için hırslandırıyor. :P

Geçen arkadaşlarımla birlikte Taksim Kore lokantasına gittik. Ddukbokki, Bulgogi ve hem çıtırlı hem de soslu tavuk aldık. Pilav ve mezelerde hizmetlerinde vardı zaten.
Hepsinden ortak yiyeceğimiz için 1'er tabak aldık ama BİTİREMEDİK! :D Sonunda baktık olmuyor o kadarda para ödeyeceğiz paket yaptık aldık yanımıza.

Taksim Kore Restorantındaki yemekler çok leziz fakat hizmete bedeli ve fiyatlar çok pahalı.

İstanbul'da açılan hemen hemen tüm restorantlara gittim fakat pahalı olmasına rağmen lezzet olarak en iyi restoran diyebilirim.

Kore restorantlarında ilk göz ağrım Jin Mi'dir. Onun yerini unutamam. Bir sürü insanlarla tanıştım, kaynaştım ve hoş bir ortamım oldu. :)

Jin Mi, Taksim'deki Gaya restoratın 2. şubesiydi ve Sultanahmetteydi. Bazı nedenlerden dolayı kapandı ama gidip görmek isterseniz yine Taksim Osmanbey tarafında faaliyetini sürdürüyor.
 Jin Mi ve Gaya'da siyah soslu olmayan jajamyong ve ilk kimpab yemeklerini denemiştim. Bu Kore yemekleri neden bu kadar lezziz! *-*

Balık sevmediğim için Kimpab yemeğe hep çekiniyordum. Bir gün arkadaşımla Gaya restoranta gittik ve Kimpab sipariş ettik. Arkadaşım bir dene dedi, burnumu tıkayarak bir denedim deneyip o deneyiş. Şimdi Kimpab mı yapmış biri hemen kendimi zorla davet ettiriyorum. :P

Aslında bu restorant işleri epey bir uzun anlatım gerektiriyor. Bir ara gidip denediklerimin hepsini anlatayım en iyisimi.
Yazımın sonunda yaptığımız iftardaki yemekleri yayınlamak istemiştim sadece ama işte diyorum ya adaptasyok yani odaklanma sorunum başladı diye. :D

İşte işte işte bu yemeği Kore yemeklerinden anca ve anca Ddukbokki'ye değişirim başka yemeklerine değişmem.
Bir et bu kadar mı lezziz olur! Domuz değil dana ile yapılıyor ki domuz eti asla asla asla yemem ama restorantlarda yemeklerini yapıyorlar maalesef. Neyse bu da başka bir hijyen ve kültür konusuda... Ne diyordum Bulgogi diyordum başka hiçbir şey demeyip görüntü ile başbaşa bırakıyorum.

He bir de altındaki Chapçe yok mu ahh ahhh.

Ve tabii ki yemeklerin lezzetine lezzet katan müthiş mezeler....

Bu arada yazı sonu oldu ama Çince dinlediğiniz şarkılardan ve izlediğiniz film ve dizilerden önerdiğiniz olursa benimle de paylaşabilir misiniz? ^^

1. Çin zorlar gibime geldi? Yemek konusunda.
    Hep korkarım Uzak Doğunun yemek kültüründen. :(

2. Çin'de helal restorantlar var ama çin'de tavuğa dadanacağım en çok. Onda da helal kesim olmalı ama Türkiye'de bile artık helal kesim zor buluyoruz.
    Bir de noodle, pilav sebzeler yiyebileceğim seçenekler. :)
    İlk 1 ay yurtta yaşayıp sonra eve gececeğim bir de. Annem valizime bir kaç aylık baklagillerden koydu bile. :)

3. Yosei, ben Çin'e gideceğin arkadaşlarından manyak olanı, anladın sen onu :D

Bir gün bizim tanışmamız ve arkadaşlığımız hakkında da yazı bekliyorum senden, yoksa döverim! :D

4. haha yavriiim yazacağım yazacağım hiç merak etme. :D
    Jin Mi'den başlayıp nerelere kadar geldik ne yaşadık bir kimpabla nasıl çıldırdık hepsini yazacağım. :D

5. Merveeeemm sen takma kimseyi kafana diycem ama zaten takmıyosun :D Bildiğin yolda ilerle. Hani bi rüyan vardı ya onu gerçekleştir de biz de nasiplenelim :D
    Gitmeden önce görüşemedik :( birbirimize hakkımızı helal edelim :)

Ben buralara sizinle gidecektim :( Nurten abla gitti sen de gidiyosun :( Neyse eğer nasipse dönüşünde yaparız gezilerimizi :D

6. Kuzum gelmeyi çok istedim ama zamanım o kadar dardıki kısmet olmadı. Geldikten sonra elbette görüşeceğiz. Beni oralarda arayın sorun yalnız bırakmayın :(
    Canım ne kadar hakkım varsa helal olsun, siz de helal edin. Rüyam ah o rüyam inşaallah olacak! :)