13 Mart 2017 Pazartesi

You tube'da telif hakkı oluyor mu?

Merhabalar bir sorum olacak aranızda yazımı görüp okuyanlarınız arasında bilen vardır belki...
Ben Çince dizi, film ve programları çevirip onlara alt yazı hazırlayıp paylaşmak istiyorum.
Ama alt yazı dosyası şeklinde paylaşmak istemiyorum.
Videoya gömüp you tube gibi online sitelere eklemek istiyorum ama tabi önceliğim you tube olacaktır çünkü you tube daha çok aşina olduğum bir online paylaşım platformu.
Sadece bilmek istediğim hazırlamış olduğum çeviriyi videoya gömüp paylaştıktan sonra telif hakkı gelir mi?

6 yorum:

  1. Maalesef evet. Telif hakkı youtube da çok keskin hatlarla koruma altında. Bazen dizi yada filmlerden çok kısa kesitler eklenmesine izin veriyorlar. Ama TV programları için birşey diyemeyeceğim. Bizim forumda alternatif video kaynaklarına yüklüyoruz. Ama onlar da bir süre sonra siliyor. Şu ara en uzun silmeden kalan platform ok.ru sitesi.

    ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. açıklama için çok teşekkür ederim ^-^
      ve gerçekten çok kötü bu teliff işi.
      Bende Çin dizi ve filmlerini çevirip paylaşmak istiyorum ama alt yazı olarak yayınlarsam başkalarının alt yazıyı indirip çeviren kişiyi silip bir sürü reklamla donatıp yayınlanmasını istemiyorum. Bari you tube kanalımda kendim online paylaşayım kendim kazanayım o kadar emek veriyorum dedim ama olmuyormuş böylede :)
      ne yapsam bilemedim. :) normal bir video çekiminde arkada şarkı çaldığında da telif oluyomuş ne yayınlasak telif :)

      Sil
    2. Yaklaşık 2,5 yıldır açmış olduğumuz forumumuzda hint, tayvan, tayland, pakistan dizilerini çevirip paylaşıyoruz. Genelde dizilerimizin tamamı çalınarak reklam geliri elde eden siteler tarafından paylaşılıyor. Bunun önüne geçemiyoruz. İnsanlar pişkinlikle çalarak yayınladıkları halde emeğimizin üzerine konup 'telif hakkını satın mı aldınız' diyecek kadar çiğler.

      Maalesef dediğim gibi bunun önüne geçemiyoruz. Ve dediğin gibi video yaptığında bile kullanılan şarkılar telife takılıyor. Bir süre sonra hesabını bloke ediyorlar :/

      Sil
    3. Yaaa ne pişkin emek hırsızları!
      Bir de para kazanıyolar başkalarının emeklerinden. Demek ki helal haram kaygıları da yok... Sırf bunlardan sıkıldığım için çeviri işini bir an da bırakmıştım. Yıllar sonra tekrar başlayayım dedim hevesim kırıldı yine öyle insanları düşünmekten :)

      Sil
    4. Eğer yine hevesin gelirse bir forum teması altında yayınlamak istersen seni http://indiasia.boards.net/ forumumuza bekliyorum. Forumumuz tamamen ücretsiz, üyelerimizden ücret almıyoruz ve hiçbir reklam geliri elde etmiyoruz.

      Çeviri ekiplerimiz, senkron ekiplerimiz hepsi gönüllü olarak katkıda bulunuyor. İnceleyip hoşuna giderse ve hevesin tekrar gelirse forumumda seni de görmek isterim ^^

      Sil
    5. ilk fırsatta incelleyeceğim ^-^

      Sil