24 Ekim 2011 Pazartesi

Türkiye'de Neler Oluyor?!

Son zamanlarda Türkiye'de neler oluyor internet olmasa öğrenemeyeceğim. Yurtta TV izleyemiyorum, netimde şükür her zaman olmasada arada çekiyor ve haberlere baktığımda gördüklerime inanamıyorum.

Bir sürü şehit haberleri ve Van'da deprem haberleri var.
Allah'ım şehit askerlerimize cennetinin güzellekleri ile buluşturmuştur zaten, ailelerinede acı verdiği kadar şehit ana-babası yaptığı ve vatanımızı en güzel şekilde savunup canlarıyla siper oldukları için gururda vermiştir.
Yinede evlat acısı çok zor :( Rabb'im tüm mehmetçiklerimizin yardımcısı olsun, onları korusun. Ailelerine sağ salim kavuştursun inşaallah.

Bu olaylardan sonra Van'da da deprem olmuş. Allah'ım oradaki insanlarında yar ve yardımcısı olsun. Kendini bilmez bir çok kişi Van'da deprem olmasını
"Hakkettikleri için oldu gebersinler, Allah onlara böyle bir ceza verdi ohh olsun" diye yorumlamış. Bu nasıl insanlıktır. Doğu diye tüm herkes terörist mi oluyor? Millet daha neyin ne olduğunu ayıramıyor. İstanbul'da hiç mi yok onlardan?! Ne cahil beyinler var insan inanamıyor.

Herneyse bu Van depremi için herkes seferber oldu ve ellerinden geldikleri kadar yardım yapmaya çalışıyorlar. Ben de evde ne var ne yok giyilmeyen düzgün ayakkabı ve elbiseleri MNG kargoyla Van'a yolluyorum. MNG kargo Van'daki depremzedeler için gönderilen tüm eşyaları ücretsiz Van'a ulaştırıyor haberiniz olsun.

Hatta Haremlerden Van'a giden arabalarda ücretsiz götürüyor diye duydum.
"MNG Kargo deprem bölgesine gönderilecek yardımlardan ücret almayacak.(444 06 06)"
Ya da göndereceğiniz bu tür eşyalarınız yoksa bu sefer "KIZILAY için 2868 boş; AKUT için 2930 AKUT yazarak; İHH için 3072 VAN yazarak mesaj atmak 5 Lira (LÜTFEN YAYALIM)" bu şekilde yine onlara destek olabilirsiniz.

Dünya'daki bir çok insanlar bu Van deprene duyarsız kalmazken bizim insanlarımız gebersinler diye yorum yapıyor ya çok utanıyorum.

Lee Hong Ki'nin Twit Mesajı:
터키에 지진...지진정말무서운거같아요...터키분들 힘내세요!!!
(Türkiye'de deprem... Sanırım korkunç bir deprem... Türkler kardeşim!!!

Naoka adında bir japon kızın Twit Mesajı:
Ben Türkçe Bilmiyorum. Ben endişe ediyorum. Aynı deprem. Deprem korkunç. Endişeleniyorum. Pray4Turkey
Ve naoka Türkiye'ye desteğini göstermek için Turna kuşları yaparak üzerlerine yazılar yazmış :)

Thank You Naoka.



Yonlee adında yine bir japon arkadaşın Twit Mesajı:
トルコ赤新月社のホームページです。主要寄付先が載っています。どうかみんなに広めてください。
Affedersiniz, benim turkcem cok kotu.Ama, simdi dunyadaki en guzel ulkenin biri icin bir sey yapmak istiyorum.Japonya'dan Turkiye icin ne yapabiliriz?Bu mesaji gorenler cevap verin, Biz Turkiye'yi cok seviyoruz...

Rihanna'nın Twit Mesajı:
Turkey, we're praying for all of you
Türkiye için hepimiz dua ediyoruz.

Böyle okuduğum o kadar çok mesajlar varki... Herkes tek yürek olup dua ettiğini ve yardımları ile yanımızda olacağını söylemiş. Böyle bir zamanda insanın en ihtiyaç duyduğu şeydir "Umut" ve bu mesajlarda Van'daki depremzedelerimize en güzel "Umut" örneği ve bir çok ülkenin yardım için kolları sıvadığının göstergesi.

Allah'ım ülkemizi ve bizi destekleyen tüm ülkeleride kötülüklerden korusun inşaallah. Amin Amin Amin...

"HZ.MUHAMMED (s.a.v) : Bir insanın gerçek zenginliği , onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir."

1 yorum:

  1. Bu arada Turna Kuşunun Hikayesini Bilmeyenler İçin;

    Turna kuşu...

    Japonya’ya atom bombası atıldığında 2 yaşında olan bir kız, etkisinde kaldığı radyasyon nedeniyle 12 yaşında kansere yakalanır.
    Savaşta öksüz ve yetim kalan zavallı çocuk hastaneye yatırılır.Durumu umutsuzdur. Hastanedeki tüm doktorlar,küçük kızın her an ölümünü beklerken o, içindeki yaşam sevinciyle cıvıl cıvıldı.
    Koridorlarda koşuyor,oynuyor ve öteki hastalara yardım ediyordu.Hastaların arasında en sevdiği kişi ise 80 yaşlarında,kendisi gibi kanser olan yaşlı bir kadındı.

    Küçük Japon kızı,ölüm döşeğindeki bu yaşlı kadını hiç yalnız bırakmaz. Kadın ölmeden hemen önce küçük kıza bir öğüt verir. “Benim için çok geç ama sana yararını göreceğin bir öneride bulunacağım” der. “Bizim inanışımıza göre, eğer bir kişi kağıttan bin tane turna kuşu yaparsa,her istediği kabul oluyor. Ben yapamadım ama sen yapabilirsin ve kurtulursun.”Bu öğüt, yaşlı kadının son sözleri olur.Bunları söyledikten kısa bir süre sonra yaşama veda eder.Küçük Japon kız, yaşlı kadının ölümüne çok üzülür.
    Onun son öğüdünü tutma isteği ile yaşam sevincini biraraya getirir,kağıtları katlayarak biçimler oluşturmak ve adına “Origami” denilen geleneksel Japon sanatını uygulayarak kağıttan turna kuşları yapmaya başlar. Neşe içinde çalıştığından kağıt kuşları başlarda çok hızlı yapar.Bin tane turna kuşu yapması işten bile değildir.

    Fakat sağlığı,her geçen gün hızla bozuluyor ve her gün yaptığı turna kuşlarının sayısı da giderek azalıyordu.Küçük Japon kızın tüm gücüyle kağıttan turna kuşları yapmaya çalışmasının öyküsü önce yerel basında, sonra da uluslararası basında yer alır.
    Bir süre sonra binlerce kişi,dünyanın dört bir yanından kıza, yüzlerce, binlerce kağıt turna kuşu göndermeye başlar.Kendisine gönderilen kuşlarla ilgili haberler basında çıktığında küçük Japon kız,elini güçlükle hareket ettirebiliyor,637’inci turna kuşunu yaparken,yaşamının son saatlerini yaşıyordu.
    Kuşu bitirdikten sonra gözleri kapanırken,hemşireler ve hastabakıcılar,dünyanın dört köşesinden gönderilen yüzlerce kağıt kuşla odasına girerler.
    Fakat küçük Japon kız bu kuşları göremez.Hemşireler odaya girdiklerinde o, yüzünde donmuş bir gülümsemeyle yatağında cansız yatıyordur.
    Postacılar aylarca kağıttan turna kuşu taşırlar hastaneye. Sayısı milyonlara ulaşan kağıt turna kuşları şimdi,yeryüzündeki tüm kişilerin destek ve yardım duygularının onurlu bir simgesi olarak, Japonya’da bir müzede sergileniyor."

    YanıtlaSil